L'Aoup presente con 7 lavori all'EuroMedLab di Atene

foto_laboratorio_3.jpgDall’11 al 15 giugno l’Aoup parteciperà all’EuromedLab di Atene con ben 7 lavori, realizzati in collaborazione con gruppi di studio e di ricerca aziendali e nazionali, che coinvolgono professionisti dell’Azienda.

L’evento, cui partecipa il dr Luca Rossi, del Dipartimento delle professioni tecnico sanitarie dell’Aoup, si terrà al Megaron Athens International Conference Center.

L’EuroMedLab è la più importante manifestazione scientifica europea riguardante la medicina di laboratorio, con oltre 4500/5000 iscritti per edizione provenienti da ogni parte del mondo. L’Aoup ha partecipato sia a Euromedlab 2013 (Milano) sia a Euromedlab 2015 (Parigi).

Ecco l’elenco dei lavori presentati:

Transfusion risk of trypanosoma cruzi: screening of blood donors at the parasitology laboratory of Pisa University hospital.

Circulating levels of cxcl10 are increased in patients with non-segmental vitiligo, in presence/absence of autoimmune thyroiditis

From preparation to administration of antineoplastic drugs. Definition and sharing of common guidelines concerning the management and the prevention of exposure risk in caregivers throughout Italy

The continuing education at the Department of health technical professions:.an integrated project for e-learning, home training, clinical practice and health news.

From the patients to the healthcare workres: the role of the safety procedures and protocols. Italian laboratories end the case of Ebola.

National and international standard and position paper of the clinical pathology and laboratory medicine italian society (Sipmel). New operative procedure's application in the supervision.and remote control of near patient testing

Interfacing and remote management in a complex project of point of care testing. Blood gas analysis as "king governance model“.

In allegato il programma

pubblicato da Emanuela del Mauro, 9 giugno 2017

Scarica questo file (foto_laboratorio_3.jpg)foto_laboratorio_3.jpg[ ]6 Kb09/06/2017
Scarica questo file (Scientific_Programme.pdf)Scientific_Programme.pdf[ ]5516 Kb09/06/2017